7/07/2016

Polyamidi, polyesteri... polyamoristi?

Blogin ensimmäisinä vuosina olin hyvin hyvin tarkka yksityiselämästäni. Olin tietenkin nuori, joten mitä tahansa en olisi nettiin voinutkaan kirjoitella saatika kasvojani paljastaa ilman vanhempieni lupaa. Pitkään pidinkin tämän linjan, mutta siinä 16-vuotiaana taisin tulla ns. blogikaapista.

Viimeisen vuoden sisään yksityiselämässäni on myllertänyt ja kunnolla. Lapsen syntymän jälkeen sain masennusdiagnoosin ja viime vuoden elokuussa luovuin viimein masennuslääkkeistä. Joulukuussa paljastin sotkuisen lapsiperheläävän koko Suomelle televisiossa ja annoin kasvot synnytyksenjälkeiselle masennukselle. Keväällä taas lopetin työni yrittäjänä ja löysin unelmieni työpaikan.

Elämä näyttää ihanan valoisalta ja vielä parempaa siitä tuli, kun tulin Pride-viikonloppuna kaapista polyamoristina ja biseksuaalina. Olen ollut kaapissa koko nuoruuteni yläasteikäisestä lähtien! Aika ankeaa! Tuttujen ja tuntemattomienkin reaktiot ovat olleet positiivisia ja kannustavia, mikä yllätti minut täysin. Vaikka tämä aihe ei liity tekstiileihin mitenkään, halusin tuoda sen esille. Oma identiteettini on minulle tärkeä asia ja olen vähitellen tietoisesti irroittautunut esimerkiksi käsityöbloggaajan nimikkeestä, sillä en koe sanan kuvaavan minua enää. Olen tällainen vihervassari ituhippi telaketjufeministi taaperoimettäjä outohomo ja ylpeä siitä!




Lisätietoa polyamoriasta löytyy Setan ja Polyamorian sivuilta.

4 kommenttia:

  1. Oot huikee rohkee nainen! Ihmisillä valitettavasti aina on ennakkoluuloja, mutta miusta pitäs vaan ajatella niin et jokainen rakastakoon niin monta tai yhtä, miestä tai naista kunhan on vaan onnellinen. Keneltä se on pois :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä. Rakkautta vaan kaikille! Onhan tässä kaapista tulossa omat vaaransa esimerkiksi työllistymisen suhteen, mutta tein jo edellisessä työpaikassani päätöksen, etten enää halua edes sellaiseen paikkaan töihin, jossa en voi olla oma itseni. Luovalla alalla tosin nämä piirteeni saattavat olla hyvästäkin, sillä suunnittelijathan tunnetaan persoonina. :)

      Poista
  2. Oot kyllä tosi rohkea kun kirjotat avoimesti tällaisistakin asioista blogissa! Rakkautta kaikille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa nähdä avaanko koskaan enää aihetta blogissa enempää. :) Olisihan tästä vaikka mitä kerrottavaa, mutta en missään nimessä halua tehdä minulle tärkeistä ihmisistä tunnistettavia, mikäli he eivät itse halua tulla yhdistetyksi polyamoriaan. Oikeassa elämässä en ole niin varovainen, mutta netti on netti. Valitettavasti. :(

      Poista