1/28/2013

Essu ala-asteen käsityötunneilta


Essu by Sara ykstoista vee. Muistaakseni tein tämän ala-asteen lopulla. Meillä ei pahemmin käytetä essuja, joten olin melkein unohtanut tämän aarteen olemassaolon. Satuin löytämään sen, kun järjestelin keittiön alakaappeja. Pikkuveli tykkää pistää kaapit uuteen järjestykseen ja ottaa siivilöitä sun muita omiin leikkeihinsä, joten tavarat on aina välillä palautettava omille hyllyilleen. Yllättyin, miten huolellisesti olen jaksanut värkätä essua. Oma muistikuvani on, että olen tehnyt käsityötunneilla kaiken vähän hutiloiden, mutta tämän essun saumat ovat tosi siistejä ja suoria.


Ala-asteella saimme valita suhteellisen vapaasti töihin käytettävät kankaat. Pallokankaan ostin silloin paikallisesta kangaskaupasta, mutta kukkakangas on sitten jostain muualta. Jäin miettimään, olisikohan se jonkin kotimaisen merkin, kuten Metsovaaran kangasta? Se valmistaja minulla tuli ensimmäisenä mieleen.

2 kommenttia:

  1. Vau hieno aarre on sulla tallessa!
    Siistin näköinen kyllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, onhan tuo aika hauska. :) Voin kuvitella, kuinka olen nupittanut noita vinonauhoja parin senttimetrin välein...

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.